0 تا 100 اسکالپ در فارکس

اسکالپ در فارکس
اسکالپ در فارکس، استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدتی است که هدف آن کسب سود از حرکت‌های کوچک قیمت در بازار فارکس است. برای فعالیت در بازار فارکس استراتژی های متفاوتی مورد استفاده است که یکی از پرطرفدار ترین و مهم‌ترین استراتژی‌ها اسکالپ می‌باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اسکالپ در فارکس به چه معناست؟

«اسکالپ» (Scalping) در فارکس، استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدتی است که هدف آن کسب سود از حرکت‌های کوچک قیمت در بازار فارکس است. اسکالپر‌ها یک جفت ارز خارجی را برای مدت کوتاهی نگهداری و سپس خرید و فروش می‌کنند. در واقع افرادی که با هدف اسکالپ وارد فارکس می‌شوند، به دنبال کسب سود در تعداد زیادی معامله هستند.

با اینکه عموماً سود به‌دست آمده از اسکالپ ۵ یا ۲۰ پیپ به ازای هر معامله است اما می‌توان با تغییر میزان سرمایه‌گذاری شده به سود بیشتری دست پیدا کرد. اسکالپر‌های فارکس ممکن است در طی روز معاملاتی از تعداد زیادی معامله خارج شوند یا ورود پیدا کنند و هر معامله را در ثانیه‌ها یا دقایقی خاتمه دهند.

 

چه نوع حساب فارکسی برای اسکالپ مناسب است؟

اسکالپر‌ها در فارکس به حسابی با اسپرد اندک، کارمزد کم و امکان سفارش‌گذاری بدون محدودیت قیمتی نیاز دارند.

افرادی که با هدف اسکالپ وارد فارکس می‌شوند عموماً از حساب‌های «شبکه‌های ارتباطی الکترونیک« (Electronic Communication Network | ECN)  تا به ضرر‌های کمتری دچار شوند.

 

چگونه با اسکالپ به سود‌های کلان دست پیدا کنیم؟

معمولاً، اسکالپر‌ها با استفاده از اهرم از تغییر قیمت‌های اندک به سود‌های قابل توجهی دست پیدا می‌کنند. برای مثال، سود ۵ پیپی در معامله USD/EUR با حجم ۱۰ هزار دلاری (مینی لات) معادل ۵ دلار خواهد بود حال‌آنکه، در یک معامله ۱۰۰ هزار دلاری (لات استاندارد) ۵ پیپ، ۵۰ دلار سود به همراه می‌آورد.

 

انواع استراتژی اسکالپ در فارکس چیست؟

  • استراتژی‌های معاملاتی بی‌شماری وجود دارند که اغلب آن‌ها در دسته‌های معینی قرار می‌گیرند. در استراتژی‌های «معامله بر مبنای روند» (Trend Trading) سرمایه‌گذار در جهت روند وارد معامله می‌شود و در صورت ادامه آن برای کسب سود تلاش می‌کند.

 

  • «معامله در خلاف جهت روند» روشی دشوارتر به شمار می‌رود. در این استراتژی، فرد موقعیت معاملاتی خود را در خلاف جهت روند انتخاب می‌کند. در زمانی که احتمال معکوس شدن روند یا پولبک بالاست، معامله‌گران از این روش استفاده می‌کنند.

 

  • استراتژی‌های بازه‌ای نواحی حمایت و مقاومت را تشخیص می‌دهند و معامله‌گر تلاش به خرید در نزدیکی خط حمایت و فروش در نزدیکی خط مقاومت خواهد داشت. در اینجا، معامله‌گر از نوسان‌های پرایس اکشن کسب سود می‌کند.

 

استراتژی اسکالپ در فارکس می‌تواند خودکار یا دستی باشد. در روش دستی، معامله‌گر با مشاهده صفحه رایانه، سیگنال‌ها را نظارت می‌کند و تصمیم به خرید و فروش می‌گیرد. در سیستم معاملاتی خودکار، در سامانه‌های معاملاتی برنامه‌هایی تعبیه شده که با توجه به داده‌های ورودی سیگنال خرید و فروش ارائه می‌کند.

 

در چه زمانی انجام اسکالپ محتمل‌تر است؟

در زمان‌های منتشر شدن اطلاعات مانند گزارش اشتغال ایالات متحده آمریکا و اخبار مربوط به نرخ بهره احتمال اسکالپ بالاتر است زیرا با انتشار این اخبار تاثیرگذار، قیمت در مدت زمان کوتاه، تغییر قابل توجهی خواهد داشت و این موقعیت مناسبی برای یک اسکالپر است که می‌خواهد سریع به معامله وارد و از آن خارج شود.

 

ریسک انجام اسکالپ در فارکس چیست؟

اسکالپ در فارکس مانند تمام شیوه‌های معاملاتی دارای ریسک است. همان‌طور که با انجام تعداد زیادی معامله با سود کم می‌توان در نهایت به سود قابل‌توجهی دست پیدا کرد، احتمال از دست دادن مبالغ چشم‌گیر نیز در روش اسکالپ وجود دارد. استفاده از لوریج و افزایش حجم معامله نیز می‌تواند احتمال ضرر را در اسکالپ افزایش دهد. برای مثال، حساب معامله‌گری را با ۱۰ هزار دلار فرض کنید. حجم معاملاتی این حساب ۱۰۰ هزار دلار  که معادل لوریج ۱:۱۰ است.

فرض کنید که معامله‌گر حاضر به از دست دادن ۵ پیپ در هر معامله باشد و با بدست آوردن ۱۰ پیپ سود از معامله خارج شود. توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد که با تغییر قیمت در نقطه حد ضرر معامله‌گر، ضرر او افزایش پیدا کند و او با ۵ پیپ ضرر از معامله خارج شود. این پدیده «لغزش« (Slippage)  نامیده می‌شود و در زمان‌ انتشار اخبار مهم (تغییردهنده قیمت) اتفاق می‌افتد. اگر معامله‌گری چندین لغزش را به صورت پیاپی تجربه کند، موجودی حساب خود را از دست خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *