5 اصل اساسی موفقیت در فارکس

اصل اساسی موفقیت در فارکس
برای موفقیت در هر بازاری باید با اصول بازار آشنا باشیم، اصولی که حتی با تجربه ترین تریدرها در صورت زیر پا گذاشتن آن‌ها دچار ضررهای سنگین می‌شوند، در این مقاله سعی می‌کنیم اصول اساسی و اولیه برای موفقیت در فارکس را با هم بررسی داشته باشیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

عوامل مؤثر بر موفقیت در فارکس

مهمترین کار برای موفقیت در فارکس، آشنایی با اصول این بازار است. باید رمز موفقیت معامله­‌گران بزرگ را دریافت و از تجربیات آنها استفاده کرد.

موفقیت در فارکس، نیازمند داشتن مهارت­‌هایی است. در ادامه، به بررسی این مهارت‌­ها می‌­پردازیم:

 

تحلیل تکنیکال

در تحلیل تکنیکال، نمودارها و حرکات قیمت به منظور یافتن آینده قیمت بررسی می­‌شود. معامله­‌گران در این تحلیل، روندهای بازار و الگوهای ایجاد شده در نمودار را بررسی می­کنند. آنها نقاط حساس در قیمت را بررسی می­کنند.

معامله­‌گران با بررسی این حرکات قیمت قادرند درمورد آینده­‌ی قیمت، نتیجه­‌‌گیری بهتری داشته و سود بیشتری به‌دست آورند.

 

تحلیل فاندامنتال

یادگیری تحلیل فاندامنتال نیز برای موفقیت در فارکس اهمیت فراوانی دارد. با تحلیل فاندامنتال می­توان نبض بازار فارکس را بررسی کرد.

 

در این تحلیل، تأثیر نرخ بهره در ارزها، سیاست­‌های پولی و مالی دولت، تأثیر تورم بررسی می‌­شود. همچنین برای انجام بهترین معامله، باید به بررسی میزان عرضه در بازار و موارد مشابه در این تحلیل پرداخت.

 

اهمیت یادگیری تحلیل بنیادی تا حدی است که افراد بزرگی از جمله وارن بافت، یادگیری آن را بسیار ضروری می­دانند. به گفته آنان، یادگیری این تحلیل برای تمامی معامله­‌گران و افرادی که مایلند در بازار فارکس و سایر بازارهای مالی موفق شوند، بسیار مهم است.

 

روش و استراتژی معامله

یادگیری تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، باعث پیشرفت سریعتر ما می­شود. اما با یادگیری آنها، تنها نیمی از ماجرا را طی می­کنیم.

 

تحلیل کردن در بازار فارکس، یک جنبه از روند کار است. انجام معامله، جنبه­‌ای مهمتر از آن است. گاهی اوقات تحلیل کرده و پیش­ بینی می­‌کنیم که قیمت طلا دچار افت می شود. اما با این وجود، طلای خودمان را نگه می­‌داریم.

 

گاهی با اینکه می­‌دانیم یک جفت ارز مناسب خرید نیست، اما آن را خریداری می­‌کنیم. حتی گاهی با اینکه می­‌دانیم حجم بالا منجر به ضرر می­‌شود، اما باز هم این کار را انجام می­‌دهیم. در واقع، این‌ها نشان می­‌دهند که ما در تحلیل کردن مشکل داریم.

 

تحلیل کردن، یک کار منطقی بوده و هیچ احساسی در آن وجود ندارد. اما گاهی احساس را در معامله کردن وارد می‌­کنیم. می‌­دانیم یک کاری اشتباه است اما هیجان­ زده می­‌شویم. اقدام به معامله‌­ای می­‌کنیم که نیازمند صبر بیشتر است. در معامله، باید نظم معاملاتی داشته باشیم.

یادگیری تحلیل کردن مهم است. اما مهمتر از آن این است که بتوانیم از آن به ­درستی استفاده کنیم. باید بیاموزیم چگونه وارد معامله شده و چه زمانی معامله خود را ببندیم.

 

موفقیت در معامله

برای موفقیت در معامله، باید درکنار یادگیری تحلیل، معامله کردن را نیز یاد بگیریم. باید ببینیم دیدگاه ما بلندمدت بوده یا کوتاه­ مدت است؟ آیا در سرمایه‌گذاری خود، مدیریت نیز داشته‌­ایم یا خیر؟ و سایر موارد.

 

معامله­‌گر موفق، نظم معاملاتی دارد. چنین فردی، برای خود قوانینی دارد که برحسب تجربه بدست آمده است. او همواره براساس دستورالعمل اقدام می‌کند. او دارای استراتژی است.

 

درنتیجه، روش معامله کردن، انتخاب استراتژی و مدیریت سرمایه، سه اصل مهم در بازار فارکس هستند. باید برای روش درست معامله گری و استراتژی، به اندازه کافی آموزش ببینیم و تمرین کنیم.

 

قوانین روانشناسی موفقیت

یکی از اصول مهم برای موفقیت در هر کاری، الگو گرفتن از بزرگان آن است. افراد موفق زیادی در بازار فارکس وجود دارند. اغلب معامله­‌گران، این افراد را الگو و سرمشق خود در معامله­‌گری قرار می­‌دهند.

 

بازار فارکس به‌­عنوان یک کسب ­و ­کار و یک شغل محسوب می‌­شود. قوانین موفقیت در این بازار، بسیار مهم هستند. قوانینی هم­چون تعیین هدف، یادگیری مداوم، شکست و آموختن از شکست، صبر، داشتن نظم، برنامه ­ریزی مهم هستند. موفقیت در فارکس نیز هم­چون تمام کسب و کارهای دیگر، نیازمند پیروی از این قوانین است.

بنابراین باید به عنوان یک معامله­‌گر هدفمند و مصمم به رسیدن به پیروزی، نظم شخصی داشته باشید. باید توجه داشته باشید که یکی از مهمترین عوامل شکست در بازار فارکس، عدم دانش و عدم کنترل احساسات است. باید بیاموزیم که از قوانین روانشناسی به منظور رسیدن به موفقیت استفاده کنیم.

 

باید بیاموزیم که معاملات خود را با برنامه ­ریزی پیش ببریم. قانون برای خود وضع کنیم، یاد بگیریم. داشتن صبر، پشتکار، تلاش، مداومت در یادگیری، هدف و برنامه­ریزی، معامله‌­گر را به موفقیت می­‌رساند. بنابراین باید به پیشرفت شخصی و قوانین موفقیت توجه داشته باشیم تا تبدیل به معامله‌­گری موفق شویم.

 

برخی عوامل موفقیت در فارکس به صورت زیر خلاصه می شود:

  • اگر قیمت هر روز افزایش یافت و روندی صعودی را طی کرد، آن را خریداری کرده و صبور باشید.
  • از اهرم پایین تر استفاده کنید.
  • بیش از حد به معامله نپردازید. فقط یک معامله انجام داده و برای آن صبر کنید.
  • از تمام سرمایه خود در یک موقعیت یا برای یک نماد استفاده نکنید.
  • یک استراتژی مناسب برای کسب و کار خود تنظیم کنید.

 

تجربه، تجربه و تجربه

توجه داشته باشید همه مطالب بررسی شده در زمینه موفقیت در فارکس به صورت تئوری و آموزشی می‌باشد و تنها راه عملی شدن این آموزه‌ها عمل در محیط واقعی می‌باشد. حتی بهترین مربی‌های شنای دنیا نیز بدون هل دادن شخص به داخل آب نمی‌توانند به کسی شنا بیاموزند، فارکس و موفقیت در فارکس نیز به همین صورت است شما می توانید اصول اولیه را بیاموزید و در نهایت پس از چند سال فعالیت و از دست دادن سرمایه، مهارت قابل قبولی برای دریافت سود منطقی به دست آورید و یا می‌توانید این مسیر طولانی و بعضا صعب العبور را میانبر بزنید و به بزرگان و افراد با تجربه اعتماد کنید.

به همین منظور تیم مجرب و موفق HoseinFX بهترین استراتژی های معاملاتی خود را در دو قالب حساب PAMM و مدیریت حساب در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا بدون صرف هزینه و آموزش طولانی مدت به سود آوری در بازار فارکس برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *