انواع حساب معاملاتی فارکس

انواع حساب معاملاتی فارکس
برای ورود به بازار فارکس در قدم اول باید یک حساب معاملاتی داشته باشید. چند نوع حساب معاملاتی در بازار فارکس وجود دارد که با توجه به شرایط خود باید مناسب‌ترین گزینه را شناسایی و انتخاب کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع حساب معاملاتی فارکس

۳ نوع حساب معاملاتی اصلی استاندارد، مینی و مدیریت‌شده وجود دارد و هر کدام از این حساب‌ها شامل مزایا و محدودیت­های مخصوصی هستند. اینکه چه حسابی برای شما مناسب است به میزان ریسک‌پذیری‌تان، حجم سرمایه‌گذاری اولیه و زمانی که به صورت روزانه برای سرمایه‌گذاری صرف می‌کنید، بستگی دارد.

 

حساب معاملاتی استاندارد

حساب فارکس استاندارد معاملاتی یکی از رایج‌ترین انواع حساب‌هاست. این حساب امکان دسترسی به لات‌های استاندارد به ارزش ۱۰۰ هزار دلار را فراهم می‌کند. البته این به معنی نیاز به ۱۰۰ هزار دلار برای آغاز معامله نیست. طبق قوانین پیش‌پرداخت و لوریج در فارکس (عموماً ۱:۱۰۰) برای معامله یک لات استاندارد  به ۱۰۰۰ دلار پیش‌پرداخت نیاز است.

 

مزایای حساب استاندارد

برای معامله با لات‌های کامل در حساب استاندارد به پیش‌پرداخت قابل‌توجهی نیاز است. بنابراین، بیشتر بروکرها خدمات بهتری برای سرمایه‌گذاران انتخاب‌کننده این نوع حساب‌ها، ارائه می‌کنند. با هر پیپ ۱۰ دلاری، اگر روزانه ۱۰۰ پیپ کسب کنید، به ۱۰۰۰ دلار دست خواهید یافت. این نوع از کسب سود در دیگر حساب‌ها بدون معامله با کمتر از یک لات استاندارد، امکان‌پذیر نیست.

 

محدودیت‌های حساب استاندارد

بیشتر بروکر‌ها برای افتتاح حساب استاندارد به حداقل مانده حساب 200 دلار و در زمان‌هایی 1000 تا ۱۰ هزار دلار دارند. همان‌طور که در صورت حرکت قیمت در جهت مطلوب، 100 دلار بدست می‌آورید، ممکن است با حرکت خلاف جهت قیمت، مقدار زیادی پول از دست بدهید. این نوع حساب معاملاتی برای معامله‌گرانی با سرمایه قابل‌توجه و باتجربه مناسب است.

 

حساب ECN چیست؟

در دسته بندی حاضر حساب ECN از جمله حساب های استاندارد فارکس به شمار می‌رود با این تفاوت که حساب ECN به دلیل اتصال مستقیم به هسته معاملات دارای اسپرد پایین‌تری نسبت به حساب استاندارد می‌باشد و برای افرادی که دنبال معاملات در زمان کوتاه تر و با سود آوری بیشتر می‌باشند مناسب هستند، اما توجه داشته باشید در معاملات ECN بروکر برای هر پوزیشن کمیسیون بیشتری دریافت می‌کند.

 

حساب مینی یا نانو یا سنت(Cent) در فارکس

در حساب معاملاتی مینی که با نام های نانو و سنت نیز شناخته می‌شوند، تراکنش با لات‌های مینی امکان‌پذیر است. در اغلب بروکرها، مینی لات معادل ۱۰هزار دلار یا یک دهم حساب معاملاتی استاندارد است. بیشتر بروکر‌های ارائه‌کننده حساب‌های استاندارد برای مشتریان خود امکان ایجاد حساب‌های مینی را نیز فراهم می‌کنند.

حداکثر اندازه لات برای حساب‌های مینی تنها ۱۰ هزار دلار است. بنابراین، این حساب‌ها برای معامله‌گران مبتدی، سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز‌تر یا با سرمایه‌ای محدود مناسب‌تر به شمار می‌رود.

 

مزایای حساب مینی

ریسک این حساب‌ها پایین‌تر است. در معامله با ۱۰هزار دلار، معامله‌گران کم‌تجربه می‌توانند بدون از دست دادن مبلغ زیادی پول به معامله بپردازند و امکان امتحان استراتژی‌های جدید برای معامله‌گران مجرب فراهم می‌شود.

در اغلب بروکر‌ها، می‌توان با مبلغ 50 تا 100 دلار به افتتاح حساب مینی پرداخت و اهرم برای حساب مینی تا نسبت 1:400 –یک به چهارصد- قابل افزایش است. مدیریت ریسک با داشتن حساب مینی آسان‌تر است. فرد معامله‌گر می‌تواند بجای خرید یک لات استاندارد، چند لات مینی خریداری و ضرر خود را حداقل کند.

 

معایب حساب مینی

ریسک و بازده با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند و با ریسک کمتر بازدهی کمتری نیز همراه است. حساب‌های مینی که تنها ۱۰ هزار لات معامله می‌کنند در مقایسه با حساب استاندارد سود کمتری ایجاد می‌کنند.

 

حساب مدیریت شده در فارکس

حساب معاملاتی مدیریت شده نیاز به پرداخت کارمزد‌های بیشتری دارد و برای افرادی که برای حساب خود به مدیر حرفه‌ای پرتفوی نیاز دارند، مناسب به شمار می‌رود. در این حساب‌ها، سرمایه به معامله‌گر تعلق دارد اما تصمیمات خرید و فروش را معامله‌گر اتخاذ نمی‌کند. در واقع، معامله‌گر هدف-میزان سود و ریسک موردنظر را تعیین می‌کند و فرد مدیریت ‌کننده حساب برای دسترسی به این اهداف تلاش می‌کند.

 

انواع حساب‌های مدیریت شده

به صورت کلی، دو نوع حساب مدیریت‌شده وجود دارد.

  • حساب مدیریت شده مشترک
  • حساب مدیریت ‌شده فردی

 

حساب مدیریت شده مشترک

در این نوع از حساب معاملاتی که با نام حساب PAMM نیز شناخته می‌شوند، پول شما در یک صندوق مشترک با سایر سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و سود‌ها به اشتراک گذاشته می‌شو‌ند. این حساب‌ها بر اساس میزان سوددهی به دسته‌های مختلفی تقسیم شده‌اند. سرمایه‌گذار در جستجوی سود بیشتر پول خود را در حسابی با نرخ ریسک بالاتر و سرمایه‌گذار در جستجوی درآمد ثابت کاری مخالف این عمل را انجام خواهد داد.

 

حساب مدیریت شده فردی

در این نوع از حساب، بروکر برای هر حساب به صورت جداگانه تصمیم‌گیری می‌کند و منابع مالی افراد به صورت اشتراکی نگهداری نمی‌شوند.

 

مزایای حساب مدیریت شده

در این‌گونه حساب‌ها، یک معامله‌گر حرفه‌ای بروکر به مدیریت حساب شما می‌پردازد. همچنین، اگر بخواهید تنوع را بدون نیاز به بررسی مداوم بازار در پورتفوی خود حفظ کنید، این گزینه‌ برای شما مناسب خواهد بود.

 

معایب حساب مدیریت شده

توجه داشته باشید که حداقل مبلغ برای حساب‌های مدیریت شده مشترک ۲۰۰۰ دلار و ۱۰ هزار دلار برای حساب‌های فردی است. علاوه‌بر این‌ها، مدیران حساب، مبلغی را به صورت ماهانه یا سالانه تحت عنوان «کارمزد نگهداری» (Maintenance Fee) دریافت می‌کنند.

 

اگر تغییر حرکت قیمت در نمودار را تشخیص دهید، امکان انجام معامله را نخواهید داشت زیرا بروکر مدیریت حساب را برای شما انجام می‌دهد. درواقع، این نوع از حساب برای افرادی با سرمایه بالا و کمبود وقت برای بررسی بازار، پیشنهاد می‌شود.

 

خدمات سایت HoseinFX در قالب حساب معاملاتی مدیریت شده

شما در بخش حساب پم می‌توانید با سرمایه حداقل 50 دلاری در حساب معاملاتی مشترک که تحت مدیریت تیم مجرب HoseinFX می‌باشد، سرمایه‌گذاری کنید.

در صورت داشتن حداقل سرمایه اولیه 1000 دلاری می‌توانید یکی از حساب‌های ما که در بخش کپی ترید معرفی شده‌اند را کپی کنید.

آن دسته از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری با مبالغ بالاتر از 10،000 دلار نیز می‌توانند از خدمات مدیریت حساب ما استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *