بهترین زمان ترید در فارکس + سشن های بازار

بهترین زمان ترید در فارکس + سشن های بازار
برای انتخاب بهترین زمان ترید در بازار فارکس باید با زمان های فعالیت بازارهای متفاوت در سراسر دنیا آشنا باشید. در این مقاله به بررسی زمان بازگشایی و فعالیت بازار های سراسر دنیا می پردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سشن معاملات در فارکس چیست و بهترین زمان ترید چه زمانیست؟

برای اطلاع از بهترین زمان ترید باید ابتدا تعریف سشن معاملاتی (Session Trading) را بدانیم. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، بازار فارکس ۲۴ ساعته است. اما این به معنی آن نیست که همواره روند معاملات در بازار به یک صورت و ثابت باشد.

این موضوع به این دلیل است که اگر الان در یک‌طرف دنیا شب باشد و بازار تعطیل است، در عوض در طرف دیگر دنیا روز است و فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی دنیا درجریان هستند، که این موضوع روی قیمت‌ها نیز تأثیرگذار خواهد بود. درنظر داشته باشید که گاهی بازار فارکس واقعاً خطرناک بوده و معامله در آن به معنای پذیرش احتمال ریسک غیرقابل جبرانی خواهد بود.

برای اینکه ساعات کار در فارکس را بهتر بشناسیم نیاز داریم که بدانیم یک روز ۲۴ ساعته در فارکس به چه نحوی تقسیم‌بندی شده است و در واقع ساعات کار بازارهای جهانی را بهتر بشناسیم.

 

انواع سشن‌های معاملاتی بازار فارکس

به‌صورت کلی بازار فارکس را می‌توان به سه بخش کلی تقسیم کرد:

 

  • بازار آمریکا (US Session)

 

  • بازار آسیا (Asian Session)

 

  • بازار اروپا (European Session)

 

در جدول زیر ساعات بازگشایی و تعطیلی این مارکت‌ها را به وقت GMT مشاهده می‌کنید:

 

 

سشن های معاملاتی در فارکس

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در ساعت‌هایی از روز این بازارها با هم هم‌پوشانی دارند که به تبع آن، منطقی است که انتظار داشته باشیم حجم معاملات در آن زمان‌ها بیشتر ‌شود و حرکات اصلی بازار نیز در همان ساعات رخ دهند.

 

بهترین زمان ترید در فارکس

طبق آمار، بیشترین حجم معاملات بر اساس زمان در سِشِن آمریکا و لندن اتفاق می‌افتد. بنابراین بهترین زمان معامله در فارکس نیز در همین زمان‌های هم‌پوشانی در بازارهای اصلی است. لذا بهترین زمان ترید برای معامله‌گرانی که در ایران به انجام معامله می‌پردازند، حدوداً از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب به وقت ایران است که از این لحاظ یک مزیت به حساب می‌آید.

 

در اینجا با ساعت کار بازارهای قاره‌ای آشنا و بهترین زمان ترید در بازار فاکرس شدیم. اما در حقیقت بازارهای جهانی گسترده‌تر از چیزی هستند که بیان شد، برای آشنایی با انواع بازارهای جهانی می‌توانید به سایر مقالات سایت ما رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *