6 دلیل اصلی شکست در فارکس

دلایل اصلی شکست در فارکس
برای موفقیت در هر بازاری ابتدا باید بدانیم انجام دادن چه کارهایی منجر به شکست و از دست دادن سرمایه می‌شود. در این مطلب به بررسی عوامل شکست در فارکس می‌پردازیم، عواملی که حتی بزرگان و افراد باتجربه نیز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

دلایل اصلی شکست در فارکس

همان‌طور که بیان کردیم، بازار فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهاست و روزانه میلیاردها دلار در آن معامله می‌شود اما الزاماً تمام شرکت‌کنندگان این بازار به سود قابل‌توجهی دست پیدا نمی‌کنند. دلایل شکست‌ بسیاری از معامله‌گران در این بازار به دلایل ضرر کردن در سایر بازار‌های سرمایه‌گذاری شباهت دارد. به‌علاوه، استفاده از امکان اهرم و پیش­پرداخت کم، امکان بروز خطا را برای معامله‌گران بوجود می‌آورد.

همواره توجه داشته باشید یکی از مهم‌ترین راه های رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای شناسایی عوامل اصلی شکست می‌باشد؛ تا زمانی که خطرات و تهدید ها مشخص نشود رسیدن به موفقیت غیر ممکن است.

ممکن است خصوصیات منحصربه‌فرد بازار مبادلات ارز‌ها انتظار کسب سود کلان را در بعضی از سرمایه‌گذاران بوجود بیاورد و امکان دارد آن‌ها در این بازار نسبت به سایر بازار‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیری کمتری داشته باشند. خطاهای معینی می‌تواند از دسترسی معامله‌گران به هدف‌های سرمایه‌گذاری‌شان جلوگیری کند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

  • عدم رعایت نظم معاملاتی
  • معامله بدون برنامه‌ریزی قبلی
  • عدم تطبیق‌پذیری با بازار
  • یادگیری از طریق آزمون و خطا
  • انتظارات غیرواقعی
  • مدیریت ضعیف پول و ریسک

 

عدم رعایت نظم معاملاتی

مغلوب هیجان شدن یکی از بزرگ‌ترین خطاهای معامله‌گران به شمار می‌رود. معامله‌گران موفق در بازار فارکس در عین اینکه متحمل ضرر‌های کوچک می‌شوند، سود‌های کلانی را بدست می‌آورند.

تجربه ضرر به صورت پی‌درپی می‌تواند به صورت روانی معامله‌گر را تحت فشار قرار دهد و صبر و اعتماد او را بسنجد. برای غلبه به هیجانات باید با برنامه‌ریزی قبلی و حفظ «نظم معاملاتی» (Trading Discipline) اقدام کنید.

 

معامله بدون برنامه‌ریزی قبلی

فارغ از اینکه، در بازار فارکس یا دیگر بازار‌های دارایی سرمایه‌گذاری کنید نیاز به برنامه‌ریزی قبلی و پیروی از آن‌را خواهید داشت. معامله‌گر موفق مطابق برنامه‌‌ای مستند حاوی اصول مدیریت ریسک و «بازدهی سرمایه‌گذاری» (Return On Investment | ROI) عمل می‌کند. معامله با پیروی از نقشه‌ای استراتژیک تا حد قابل‌توجهی از خطا‌های معاملاتی سرمایه‌گذار می‌کاهد.

 

عدم تطبیق‌پذیری با بازار

باید قبل از گشایش بازار برای هر حرکت معاملاتی خود برنامه‌ریزی قبلی داشته باشید. در واقع، باید برای هر تغییر احتمالی بازار، کنشی در جهت و خلاف جهت آن در نظر گرفته باشید. با هر تغییر در بازار، فرصت‌ها و ریسک‌ها جدیدی بوجود می‌آیند. موفق‌ترین معامله‌گران با بازار تطابق پیدا می‌کنند و استراتژی‌های خود را با حرکات بازار وفق می‌دهند.

 

این معامله‌گران خود را برای نامحتمل‌ترین اتفاق‌ها نیز آماده می‌کنند و در صورت بروز آن‌ها دچار هراس نمی‌شوند. معامله‌گران موفق، در فرایند یادگیری و تطبیق‌پذیری، راه‌های جدیدی برای کسب سود در بازار در حال تغییر می‌یابند.

 

یادگیری از طریق آزمون و خطا

بدون شک، یکی از پرهزینه‌ترین راه‌ها برای یادگیری نحوه معامله در بازار ارز، آزمون و خطا کردن است. یادگیری استراتژی‌های معاملاتی از طریق خطاهای صورت‌گرفته، در هیچ بازاری روش مناسبی به شمار نمی‌رود. یکی از موثرترین روش‌ها، آموختن اصول معامله از معامله‌گران باتجربه و موفق یا شرکت در دوره‌های آموزشی است.

 

انتظارات غیرواقعی

باید توجه داشته باشید که بازار فارکس برخلاف تصور مرسوم، راهی سریع برای دستیابی به سود قابل‌توجه در مدت‌زمان کوتاه نیست. موفقیت در این بازار مستلزم تلاش زیاد برای به‌کارگیری درست استراتژی‌ها است، عجله و انتظار خارج از عوامل اصلی شکست در فارکس حتی برای افراد با تجربه می‌باشد.

 

مدیریت ضعیف پول و ریسک

برای کسب موفقیت و اجتناب از شکست در فارکس، معامله‌گران باید به یادگیری استراتژی‌ها و تمرکز بر اصول مدیریت ریسک، به صورت یکسان توجه کنند. بعضی از شرکت‌کنندگان کم‌تجربه بازار بدون تعیین حد ضرر وارد معامله می‌شوند. معامله‌گران موفق، در هر زمان معین، از میزان سرمایه‌ تحت ریسک خود مطلع هستند و میزان ریسک آن‌ها نسبت منطقی با سود احتمالی‌شان دارد. با افزایش اندازه حساب معاملاتی باید ملاحظات احتیاطی معامله‌گر افزایش پیدا کند.

 

تنوع در استراتژی‌های معاملاتی و جفت‌ارز‌ها و همزمان داشتن حجم معاملاتی مناسب، می‌تواند از بوجود آمدن ضرر‌های غیرقابل جبران جلوگیری کند. معامله‌گران باتجربه، بخشی از حساب خود را به معاملات با ریسک بالا اختصاص می‌دهند و تعادل را رعایت می‌کنند. این نوع از تخصیص سرمایه این اطمینان را بوجود می‌آورد که با وقوع اتفاق‌های غیرمنتظره حساب معاملاتی فرد از بین نرود.

 

سخن پایانی

توجه داشته باشید شکست در فارکس، جزئی از مسیر موفقیت و رشد است و اتفاقی ناگزیر است، اما شما می‌توانید با تکیه بر دانش و تجربه تریدرهای موفق بدون تحمل شکست به کسب سود و درآمد مستمر در فارکس برسید.

برای این منظور می‌توانید برای شروع با تنها 50 دلار در حساب PAMM ما سرمایه گذاری کنید و از کسب سود دلاری بدون دغدغه و نگرانی از بین رفتن سرمایه لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *